Nie od razu musisz dzwonić i zgłaszać awarię, może to planowana przerwa, a Ty nie zauważyłeś informacji?
Sprawdź czy energii brakuje w całej okolicy? Jeśli tak, to oznacza, że z awarią czy wyłączeniem zmaga się okolica. Skoro nie masz prądu to nie sprawdzisz na stronie internetowej swojego OSD czy nie prowadzi prac konserwacyjnych, chyba że możesz to zrobić za pośrednictwem telefonu komórkowego.
Jeżeli Twojego adresu nie ma na liście planowych wyłączeń – zgłoś awarię dzwoniąc na bezpłatny, czynny całą dobę numer 991.
Co jeśli brakuje prądu jedynie w Twoim budynku lub na klatce schodowej?
Wówczas musisz skontaktować się z administratorem budynku. On jest odpowiedzialny aby ustalić przyczynę. Pamiętaj, że nie wolno Ci zrywać plomb, nie zawsze Ty jesteś właścicielem instalacji. Właścicielem instalacji elektrycznej może być Klient lub właściciel budynku. Granica własności została określona w umowie kompleksowej.
Gdy prądu nie masz tylko Ty, zastanów się nad przyczyną. Pomyśl czy opłaciłeś rachunek za energię?
Sprawdź czy bezpieczniki są włączone, a może jeden z nich należy wymienić?